מעצמה של אדם אחד או קורות החיים המוצלחים שלנו

מה אם הייתי אומרת לכם שכתיבת קורות חיים היא בעצם יצירה. ה- יצירה – ספור הגבורה שלכם?
הכנה, ריענון וכתיבת קורות חיים יכולות להיות חוויה לבנייה וחיזוק הערך העצמי. מקור של עוצמה.
קורות חיים הם מסמך מחזק שיש לתחזק שהרי זה אנחנו.
רק שבפועל קורות חיים מקבלים מאתנו יחס של מטרד. בדרך כלל נקבור אותם אי שם ורק שנאלץ, נוציא אותם מהבוידעם. זה נובע ממספר סיבות שהמרכזית ביניהן היא שינויים. אנחנו פוחדים משינויים, עדכון קורות חיים זהו סמל לשינוי מתקרב.
בנוסף, אנחנו לא תופסים את עצמנו כמשפיעים ומשני עולמות. מה יש לנו כבר לכתוב בקורות החיים שלנו? אפשר לחשוב, מה כבר עשינו?

ביום יום שלנו כפרטיים כאנשי עסקים, שכירים, עובדי ציבור, מתנדבים אנחנו עושים בכל רגע נתון דברים מופלאים, צולחים אתגרים, נותנים שרות ומשתמשים באלפי כישורים, לרוב כאלה שלעיתים אנחנו אפילו לא מודעים אליהם או כאלה שלנו הם נראים ברורים מאליהם.
קורות חיים הם למעשה רשימה קצרה יחסית המתמצתת את כל זה בתוך מסגרת של הדרך המקצועית שלנו.
ברגע שנהיה אמיצים נוציא את קורת החיים ונעבוד עליהם ללא שום קשר לעולם החיצוני ונגלה עולם פנימי שופע שהוא אנחנו.

אני מאמינה שכל דבר חיצוני כמו אנשים, מערכות יחסים ומקומות עבודה נברא מתוך עולמנו הפנימי, הרגשות, המחשבות והאמונות שלנו על עצמנו.
כל דבר חיצוני הוא שיקוף לפנימי ולכן אם נסכים להתעמק נגלה בתוכנו עולם של איכויות. אם נסכים לפנות זמן קצר יחסית ולתרגם את האיכויות האלה לכישורים שלנו נוכל להפוך את קורות החיים שלנו למסמך חיינו המחזק בכל פעם מחדש אותנו, הייחודיות שלנו ומה שאנחנו מביאים לעולם.
נעבד את זה, ותוך כדי כך יתחזק הערך העצמי שלנו שישתקף דרך הכתיבה דרך היצירה ויעבור לנמען, לקורא.
קורות חיים הם מקור זמין של עוצמה.
כשמאתגר לי במיוחד, כשאני מבואסת או שוכחת את ההצלחות שלי אני פותחת את המסמך וקוראת את היצירה שיצרתי, את קורות חיי ומקבלת כוח. הקריאה מעוררת את התודעה שלנו מזכירה לנו מי אנחנו באמת. מדי פעם אני מרעננת את קורות החיים שלי ולא משנה איפה אני נמצאת בדרכי בחיים או בדרכי המקצועית וזה כדי כל הזמן להזכיר לעצמי שאני צומחת
ומתפתחת ושאני כל יכולה.

לכולנו יש התלבטויות ורגעי משבר ודווקא ברגעים האלה לקורות החיים יש כוח רציני.
קורות חיים נועדו לנו, לראות את ספור הגבורה שאנחנו וכדי להכיר את עצמנו ולכן כדאי לנו לעשות קורות חיים קודם כל לעצמנו לא מאילוץ, לא כשלוחצים אותנו לקיר מפטרים אותנו או החלטנו לעזוב אלא דווקא ביום של חול ובשגרה מבורכת. כמובן שגם אם בכל זאת חיכינו ועכשיו אנחנו במצב שחייבים, גם אם אנחנו טיפוסים שרק שלוחצים אותנו לקיר אנחנו פועלים, זה בסדר גמור! אפשר לעשות קורות חיים מנצחים בכל מצב.

במאמר זה אתמקד במהות, בכתיבת קורות חיים כיצירת חיים. דרך התהליך נבין את העוצמה שלנו ואז העוצמה שלנו תשתקף במסמך עצמו ותשתלב בין השורות בפרטים שלכאורה יבשים.
יחד עם זאת חשוב לזכור שכמובן כמובן שלכל דבר בקורות החיים יש משמעות מהפונט של האותיות, דרך העיצוב, כמות הדפים וכמובן מלות חיפוש. כל הפרטים הטכניים חשובים.

דגשים לכתיבת קורות חיים

מבנה קורות חיים

החלק הראשון – תקציר

מספר שורות המתמצתות דברים מרכזיים על הניסיון המקצועי, הטכני, איכויות משמעותיות וסגנון בינאישי. כאלו שאנחנו רוצים שהקורא מיד ידע עלינו בצורה ברורה מבלי שיצטרך לקרוא עד הסוף. כמו בכל טקסט טוב גם בקורות חיים ככל שהפתיחה תהיה מרתקת ומעניינת כך יבוא לקורא להמשיך ולהתעניין וזה כמובן יתבטא בתפיסה שלנו לגבי עצמנו. ככל שנבין את הפעולות שלנו בעולם נוכל להרכיב טקסט מרתק שיעיד על האישיות המרתקת, השופעת והמשפיעה שאנחנו.

החלק השני – ניסיון תעסוקתי

פירוט לפי סדר כרונולוגי של שנים, מקומות עבודה ותפקידים. גם אם התקדמנו באותו מקום עבודה נחלק את זה לפי שנים ונפרט כל תפקיד. בהחלט מעניין ומדליק להוסיף פרטים עליכם שיכולים להיות מהותיים למשל פרויקטים בקהילה שאתם משתתפים בהם, יוזמות או עסק פרטי. כל זה מסביר קודם כל לעצמכם על השפע שבכם ועל האישיות העשירה הייחודית והפורצת דרך שלכם.

חלק שלישי – פרטים נוספים

פרטים שאנחנו רוצים שידעו עלינו כישורים כמו השכלה, שירות צבאי שפות וכישורים נוספים.

אוקיי ונו כבר אז איך עושים את זה?

כמו בכל ספור מנצח, בונים עלילה בשלבים.

להתחיל מהאמצע

בואו נתחיל מהחלק השני – ניסיון תעסוקתי
במידה ואתם כותבים קורות חיים חדשים לגמרי – שפכו על הדף בסדר כרונולוגי את השנים, את מקומות העבודה ואת הגדרות התפקיד ובכל מקום תכתבו בגדול אפילו מבולבל מה התפקיד שלכם כולל.
במידה ואתם מרעננים קורות חיים – תוסיפו מקומות עבודה חדשים או תפקידים חדשים באותו מקום עבודה.
ניסיתם ואתם מוצאים את עצמכם בוהים בדף? הכול מתבלבל לכם? נראה שאין לכם מה להגיד על התפקיד? אל חשש בשביל זה יש תרגיל מדליק שיסדר לכם הכול.

תמצאו מישהו או משהיא כאלה שלא מכירים אתכם מצוין, השכנה מגינת הכלבים, ההוא מקבוצת הריצה, רינת ממחלקת שיווק או האימא של החברה הכי טובה מהגן של הילדה. מצוין גם למצוא כאלה שאתם לא מכירים במיוחד ושעובדים בתפקיד דומה במחלקה אחרת במקום עבודתכם או במקום אחר לחלוטין. תציעו להם רעיון מדליק ושתפו אותם:
תתמקדו עם כל אחד במקום עבודה אחד, כמובן שאפשר להתמקד עם מספר אנשים על אותו מקום. ככל שתרחיבו את זה תקבלו המון ערך וידע על עצמכם. תמיד טוב להתחיל ממקום העבודה הנוכחי או האחרון כי הכול עדיין טרי בזיכרון ואתם זוכרים לפרטים את מהות התפקיד. עכשיו מגיע החלק המדליק באמת – שבו עם מי שבחרתם ותתחילו לספר סיפורי מקרה. איך מצאתם פתרון יצירתי לבאג שכל הצוות התעסק בו שבועות, מסיבת סוף הקיץ שיזמתם וארגנתם. איך מצאתם טיסה ברגע האחרון והגעתם בזמן לפגישה הגורלית בקניה, איך התמודדתם עם עבודה בבית ושלושה ילדים בתקופת הקורונה. ספרו להם סיפור בקשו שרק יקשיבו ויכתבו מיד על הדף אילו תכונות וכישורים עולים להם מהספור למשל יוזמה, יצירתיות אחריות.
ספרו עוד ככל שתספרו יותר תקבלו יותר.
קודם כל רק עצם השמעת הספור וההקשבה יעשו לכם פלאים ויאפשרו לכם בהירות.
תקבלו המון תכונות ויכולות והישגים כאלה שבכלל לא ידעתם שיש לכם או סביר להניח שידעתם אך לא הייתם מודעים למשמעות האדירה שלהם שהרי במקרים רבים אנחנו מקבלים את עצמנו כמובן מאליו וחושבים שהמנופים שלנו הם רגילים ויש אותם לכולם.
אחר כך תתחלפו, תנו למי שהקשיב לכם הזדמנות להקשיב לו. תציעו לו לספר ולתת דוגמאות מהחיים, ממקומות העבודה, מהעסק שלו ותרשמו את הרשמים שלכם.
היוזמה הברוכה הזאת תפתח לכם ולהם עולם מופלא ואתם תגלו על עצמכם דברים שלא ידעתם או עוצמות שאתם מקבלים כמובן מאליו, תגלו עוד לפחות אדם אחד שגם הוא לא ידע שהוא כזה, שיחה איכותית וחיבור חדש עם אלפי דברים משותפים.

ו… העלילה שלנו מתפתחת

קיבלתם מלא תכונות ויכולות וכישורים בצורת מילים כמו יצירתי, מגוון, שחקנית נשמה, רב אשף בתכנון וביצוע, מסודרת ומקצועית? עכשיו צריך להרכיב אותן לשורות בתיאור התפקיד. יכול להיות שבהתחלה זה יראה לכם מסובך אך הטריק כאן הוא פשוט להתחיל . כמובן שגם כאן לעשות את זה ביחד עם מישהו אובייקטיבי זה יותר קל. שכן, חברה, קולגה וכמובן ליווי מקצועי.
בכל מקרה ולא משנה מי מלווה אתכם ביצירה הזאת תהיו נוכחים כי לכל שלב בתהליך הזה יש משמעות אדירה עבורכם.
דוגמאות למשפטים בתיאור תפקיד:
"ניהול והנעת עובדים למטרות, יעדים ותוצאות רצויות".
"יוזמה והובלת פרויקטים מיוחדים בארגון לגיבוש וחיזוק הקשר בין העובדים בחטיבה".
"תכנון וארגון פעילויות חברתיות: טיולי מחלקה, פעילויות ואירועים בחגים, כנסים וסדנאות".

.

קפיצה בזמן לחלק הראשון התקציר

וואו איזה יופי! סיימתם את החלק המרכזי! צלחתם עוד חלק! עכשיו נקרא אותו כמה פעמים ונראה אם יש ממשקים שחוזרים על עצמם, אם יש תפקידים שעשיתם הרבה פעמים ומהם אפשר ליצור איכויות ויכולות מרכזיות.
שימו לב שתמיד תמצאו חוט מקשר בין התפקידים גם אם עשיתם תפקידים מתפקידים שונים.

למי מתאים מה או עריכה

זהו סיימנו את המבנה, מצאנו ויצרנו את הגיבור המרכזי שהוא אנחנו. מרשים!
זה החלק קודם כל בשבילנו. נוכל לקרוא בו שוב ושוב להכיר את עצמנו, לסדר אותו כל הזמן ובמידת הצורך אם נחליט לחפש עבודה חדשה או שנצטרך את זה לשימושים שונים נבצע כל פעם עריכה. נתייחס לכללים של אורך קורות חיים, נשנה פה ושם את הטקסט שיתאים לתפקיד הבא שלנו, נשתול מלות חיפוש שיהיו רלוונטיות לתפקידים שנחפש ושמעסיקים ימצאו אותנו יותר מהר וכמובן נסדר את העימוד ונמצא פונט מדליק ומתאים.

אז מציעה לכם כבר עכשיו למצוא מקום של שקט, כמה שותפים לתהליך וליצור את יצירת חייכם קורות החיים שלכם. לבטח תגלו המון תגליות ותכירו עולם ומלואו.

אהבתם את המאמר? שתפו שתפו...

דילוג לתוכן