אמנות שאילת השאלות או להעז לקבל תשובות

הדרך שלנו בחיים רצופה הצלחות ומכשולים, מנופים והתנגדויות, ירידות ועליות, פחדים ואומץ ובעיקר שאלות ותשובות. יש תקופות בחיים שאנחנו מרגישים בתוך ערבוביה של מערבולות, צומת של החלטה שקשה לנו לקבל או פלונטר שנדמה לנו שלעולם לא נצליח להתגבר עליו. יצא לכם שדווקא אז בסערה הכי רגשית ובשיתוף הכי נוגע מישהו אומר לכם: "אל תדאגו
התשובות נמצאות אצלכם בפנים"?
זה אמנם נכון ויחד עם זאת גם בסדר אם באותה נשימה בא לכם לזרוק עליו כפכף. התשובות אכן נמצאות בפנים אבל אנחנו צריכים עזרה, פנס בתוך שביל הפלונטר הפנימי כדי למצוא אותן ולכן כשזורקים לנו את זה כקלישאה מבצבצת זה בעיקר מתסכל. התשובות אכן נמצאות אצלנו רק שברוב המקרים אנחנו אפילו לא מודעים לתשובות, הן כל כך עמוק בתת ההכרה שיש תחושה שאנחנו בפלונטר או ביער סבוך של מחשבות. לעיתים נרגיש שמפחיד אותנו לחפש כי מי יודע במה ניתקל ובכלל נעזוב את זה נעדיף לברוח, לשכוח. זה בסדר לפחד, הפחד הוא זה שמאפשר את התעוזה ובהרבה מקרים לבסוף נחזור לחקור או שמשהו חיצוני יכריח אותנו לחזור לחקור כי ברוב המקרים מה שמניע אותנו בעוצמה הוא למצוא את האמת.
אני רוצה להציע "פנס" זמין ומזמין המאפשר להפוך את "התשובות נמצאות בפנים" לאפשרות יומיומית. אם נרצה ונעז נגלה שברוב המקרים התשובה נמצאת מתחת לאף שלנו. איך נמצא אותה? פשוט נשאל.

התשובה טמונה בשאלה

אני מאמינה שכל מה שנמצא סביבנו ובעולמנו החיצוני כמו: אנשים, מצבים, מערכות יחסים, חיות, שירים, חלומות וחפצים הוא "סימן" שבא ללמד אותנו על עולמנו הפנימי, ונוצר מתוך עולמנו הפנימי. השתקפות.
איך נבחין בזה בכלל? נשאל שאלות.
זוכרים את "עמי ותמי"? עמי פיזר אבנים קטנות או פירורי לחם תלוי איזו גרסה מתורגמת קראתם וכך הם מצאו את דרכם חזרה הביתה.
השאלות שנישאל הן אותן אבנים קטנות כאלו שיאפשרו לנו למצוא את התשובה ולהתקדם בשלבים. אני מאמינה שהתשובה טמונה בשאלה מדויקת.
שאלה עוזרת לנו להתמקד והתשובה? תופתעו לדעת שהיא פשוט תופיע.
אני תמיד מציעה לחפש את השאלה האמיתית שמטרידה אותנו, למצוא את הנקודה שבה עלינו להתעמק.

מממ נשמע קצת מסורבל ולא אמין…

זה בהחלט לוקח זמן וכמו לכל דבר בחיים דרושים אמונה ואימון.
שאלה היא סמן שעוזר לנו להתמקד. מה עושים? מתחילים לשאול.
לפעמים אנחנו חשים רק אי נוחות גדולה ואפילו לא יודעים מה מטריד אותנו אז גם את זה אפשר לשאול. מה מפריע לי? מה מטריד אותי? מה המקור? מה המצב שלי כרגע? למה הנודניק הזה ממשיך להתקשר אלי?
חשוב לזכור: בסופו של דבר ההחלטות והפעולות הן שלנו. כלים אלו רק עוזרים לנו לחדד את הדרך שלנו או לקבל רעיונות חדשים לדרך ולפוטנציאלים הטמונים בה. האחריות תמיד היא שלנו ולכן השאלות צריכות להיות מנוסחות בצורה של פעולה או איחול לעצמנו לדוגמא:
תחשבו על משהו שאתם רוצים או משתוקקים לו זאת יכולה להיות הרגשה כמו איך לא לפחד מענין מסוים או תשוקה כמו הצלחה בזוגיות, מציאת זוגיות עניני פרנסה. ואז לשאול באיזו דרך עלי לפעול בכדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר למצב? מה לראות כדי להצליח להגשים? כיצד אוכל לקדם ענין תחום בחיי?
התשובה תציע דרכים שבאמצעותן תוכלו לתרגם את מצבכם.

איך שואלים שאלות ומקבלים תשובות?

יש מספר צורות לעבוד עם שאלות ותשובות.

לשאול ולשחרר

לא פשוט אך בהחלט אפשרי לשאול את השאלה, להשאיר אותה בתודעה ובמקביל להסכים לשחרר אותה. כלומר להיות מודעים לעצם קיומה של השאלה אך גם לא להתעסק עם זה כל הזמן. להאמין שברגע הנכון התשובה תגיע.
אם אתם על זה, התשובה תתגלה באורח פלא, מה שתקראו לו אחר כך הזיה או נס.
תדליקו את הרדיו ברכב והפסיכולוג, המאמן או הרב בתוכנית של שאלות ותשובות יענה לשואלת על השאלה ששאלתם. וואו! תרגישו כאילו אתם התקשרתם.
תלכו ברחוב ופתאום שלט על תחנת אוטובוס ייתן לכם את הפתרון שחיפשתם כל כך הרבה זמן.
בישיבה משעממת בעבודה מישהו יעיר אתכם בזימזום של שיר שהוא ה-תשובה.
לא מאמינים? תנסו

להתאמן בהתמדה

דרך נוספת היא זאת שמאפשרת להתאמן בכל זמן נתון.
אפשר לעשות את זה עם כל מה שנמצא בהישג יד או מה שאתם מתחברים אליו
יש לידכם ספר כל ספר או אפילו "לאשה", "מגזין אוטו"?
תשאלו שאלה ואחר כך תפתחו בדף אקראי ותסתכלו על המלה הראשונה שפתחתם. קחו זמן להרהר בה, תתעמקו במה שמצאתם והרבה פעמים תגלו את התשובה.
שרויים על הספה, טלוויזיה דולקת אין לכם כוח לקום? מעולה תשאלו את השאלה תזפזפו ואז תעצרו באקראי. מה המלה הראשונה שבוקעת מהמסך? עצרתם בערוץ 24? איזה שיר שמעתם שם? יש מצב שזאת תשובה.
כמובן זה לא תמיד מצליח, תנסו שוב. ניסיתם פעמיים ולא קיבלתם שום רעיון תרפו מהשאלה הזאת
יכול להיות שכשתחזרו לענייניכם היום מחר פתאום בבזיק אחד ירד האסימון ותבינו את מה שקיבלתם.
בנוסף אפשר לעשות את זה עם קלפים.
יש כיום הרבה סוגי קלפים מדהימים, אינטואיטיביים ברי השגה עם משפטים או תמונות.

משחק החיים

בהחלט אפשר לעשות את זה לבד. הכי כיף לעשות את זה ביחד עם בת בן הזוג, עם הילדים ועם חברים לעבודה.
במצבים מסוימים כמו החלטה שצריך לקבל או צומת דרכים כדאי דווקא לעשות את זה בליווי עם אנשים שאנחנו לא בהכרח מכירים טוב מאוד.
למה ביחד זה אחלה?
כי קודם כל זה מאפשר הכרות עמוקה, חיזוק וזוויות חדשות ובעיקר כי המכשול המרכזי הוא בשיפוטיות שלנו, בביקורת ובמניפולציה אם התשובה לא תימצא חן בעינינו לא נרצה לקבל אותה.
יותר מכך לעיתים ודי קרובות הרמזים שנקבל לא יהיו ברורים לנו ולכן ליווי של אדם אחר מאפשרים לנו שיקוף והזדמנות להתבונן על הדברים מעוד נקודת מבט.
לעיתים התשובה נגלית כמו הבזק של פתרון, לעיתים לוקח זמן ושלב אחר שלב קלף את התשובות מהתת מודע. מה שחשוב זה, לשאול את השאלות הנכונות, או למצוא אדם נוסף שידע לדובב אתכם. בלי לשפוט, בלי לשים תוויות, כזה שמכבד את הקצב שלכם.

מה השאלה שלך?

תתמקדו בנושא שמעסיק אתכם כמו לימודים, מערכת יחסים, אהבה, עבודה או אנרגיה כללית שלכם ותשאלו.
הנה רעיונות לשאלות
מה אני מאחלת לעצמי?
מסר להיום, לחודש, לשנה בעניין מסוים או משהו כללי?
איך לפעול?
מה עלי לעשות?
מה מטריד אותי?
מה המקור לעימות עם המנהל שלי?
מה התפקיד שלי במערכת היחסים?
מה מקדם אותי? מה מעכב אותי? הן דוגמאות לשאלות העוזרות לנו להתמקד.
מה עלי לעשות?
איך לפעול?
מסר – יומי, שבועי, חודשי בתחום שכל אחד יבחר לעצמו או כללי לזמן הווה.
מה אני רוצה לספר על עצמי?
איזה נס הייתי רוצה שיקרה בחיי?
לחשוב על תשוקה או רגש לעצמנו בכל נושא: זוגיות, פרנסה, אהבה ולשאול מה עלי לעשות כדי להשיג את מה שאני מבקש?
מה אני מאחלת לעצמי?
איך לקדם ענין בנושא כזה או אחר?
איזה צעד ראשון עלי לעשות כדי להניע את הגלגלים בתחום שאני רוצה?

איזה שאלות טובות? כל שאלה טובה העיקר שהיא על עצמכם ולא על אחרים. ניתן לשאול על אדם אחר רק מהזווית שלנו כלומר: איך נוכל לעזור לו בנושא מסוים? מה אנחנו יכולים לעשות למענו?

כמו כל דבר בחיים התשובה טמונה בשאלה כדי שנוכל לקבל תשובה ברורה ולאפשר לאינטואיציה לבחור את מה שהכי מעסיק אותנו באותו רגע עלינו לשאול שאלה ברורה.

מזמינה אתכם להתנסות בכלי מדהים שבשבילי הוא משנה חיים.

אהבתם את המאמר? שתפו שתפו...

דילוג לתוכן